.:Mều:. Admin
Tổng số bài gửi : 220 Join date : 01/01/2011 Age : 27 Đến từ : .: VIP Family :.
| Tiêu đề: [10-02-11][News]Youtube giúp Big Bang nổi tiếng toàn cầu! Thu Feb 10, 2011 4:57 am | |
| - Trích dẫn :
- The third wave of Hallyu has broadened the sphere. It has become a global phenomenon. Music videos of idol stars like Girls’ Generation, 2NE1, Big Bang and 2PM are popular around the world. Behind this new wave of Hallyu is YouTube.
YG Entertainment, another leading entertainment management company, launched a showcase for the first solo album of G-Dragon and TOP, Big Bang members, through YouTube. A total of 11 songs included on the album were released through Big Bang’s official YouTube channel on Dec. 14. The one-hour live-streamed world premiere performance attracted 390,000 users worldwide.
YouTube is saving them much of the marketing cost as well. Taeyang, a member of Big Bang, unveiled his first album “Solar” via YouTube without overseas marketing activities last July. It rose to No.2 in R&B sales in the United States and to the top in Canada on iTunes, for the first time for an Asian musician.
According to an analysis of the official YouTube channels of SM Entertainment, YG Entertainment and JYP Entertainment, which are the biggest three in the industry, the total number of views generated by Korean music-related videos was 793,574,005 in 229 nations in 2010 alone. Some of views were from countries far from Korea such as Malta, Cyprus and Aruba, showing the unlimited potential of Hallyu coupled with the digital service. Làn sóng Hallyu thứ 3 đã lan rộng. Nó đã trở thành 1hiện tượng toàn cầu. Các MV của những nhóm nhạc thần tượng như SNSD, 2NE1, Big Bang và 2PM đều trở nên nổi tiếng khắp thế giới. Và đứng sau làn sóng mới của Hallyu này chính là Youtube!
YG Ent, công ty quản lí giải trí hàng đầu đã cho ra mắt album solo đầu tiên của GD&TOP, các thành viên của Big Bang thông qua Youtube. Tổng cộng 11 ca khúc trong album đã được phát hành trên trang youtube chính thức của Big Bang vào ngày 14-12. Buổi công chiếu toàn thế giới đã thu hút 390000 người dùng trên khắp trái đất.
Youtube cũng giúp họ tiết kiệm chi phí quảng bá. Vào tháng 7 vừa rồi, Taeyang, 1 thành viên của Big Bang đã ra mắt album đầu tiên “Solar” thông qua Youtube mà không cần bất kì hoạt động quảng bá nước ngoài nào. Nó đã đứng thứ 2 trong số những album R&B bán chạy nhất nước Mĩ, nằm trong top ở BXH iTunes của Canada, đây là lần đầu tiên 1 nghệ sĩ châu á có vinh dự này
Theo phân tích của trang youtube chính thức của SM Ent, YG Ent và JYP Ent, 3 công ty lớn nhất trong ngành công nghiệp âm nhạc, tổng số người xem những MV nhạc châu á lên tới 793,574,005 bao gồm 229 quốc gia, tính trong năm 2010. 1 số người xem còn tới từ các quốc gia rất xa Hàn quốc như Malta, Cyprus, Aruba…điều này đã cho thấy tiềm năng vô hạn của làn sóng Hallyu Hàn quốc cùng với các dịch vụ kĩ thuật số.
Source: [You must be registered and logged in to see this link.] ,Yoon Ja-young of The Korea Times, ashiva from omonatheydidnt community via clbaddestfemale.wordpress Vtrans: mab@bbfc Re-up by: Mều@kpop-bigbang.forumvi.com | |
|